Khamis, 21 Mei 2009

PROGRAM CABARAN KECERGASAN, Bagi Kakitangan Jabatan Dan Agensi Kerajaan.

Tahap kesihatan seorang pekerja boleh mempengaruhi keberkesanan, komitmen, fokus dan seterusnya hasil kualiti dan produktiviti kerja. Lazimnya perkara ini berlaku ekoran bebanan, kesibukan serta tekanan kerja "work stress or burn out syndrome" yang dialami oleh pekerja kita.
Keadaan ini boleh terjadi jika wargakerja kita mengamalkan gaya hidup (lifestyle) yang kurang sihat seperti pemakanan yang tidak seimbang termasuk sikap mengabaikan aktiviti bersenam, berekreasi dan beriadah.
Pada amnya, kesan atau penyakit yang sinonim dengan phenomena ini antara lain ialah tekanan darah tinggi, hypertension, obesity dan sebagainya.
Sebagai 'antidot' kita perlu melibatkan diri dalam amalan hidup sihat seperti bersenam dan berekreasi disamping menitik beratkan pemakanan yang seimbang serta beriadah dengan rakan-rakan seperjuangan mahupun warga-kerja.
Program Kecergasan bagi Kakitangan Jabatan dan agensi Kerajaan dengan mempelawa kakitangan kerajaan agar meningkatkan penyertaan dalam aktiviti sukan dan berekreasi bagi mewujudkan kehidupan masyarakat yang sihat, harmoni, cemerlang dan terbilang selaras dengan konsep

Sarawak Cergas & Tiada Alasan Untuk Tidak Bersenam

4 ulasan:

  1. aKu suKa nAnggA Pic saRawaK ceRgaS Ya...

    BalasPadam
  2. aku ada join tok.. masa ya keja ngan majikan lain SESCO @ Sarawak Energy.. hehe.. best jua ada aktiviti mcm tok

    BalasPadam